Verkorte educatieve bachelor Secundair Onderwijs - Werktraject (Geel) (180 sp.)

 

2025-2026

Een student kan een diploma van de Verkorte Educatieve bachelor in secundair onderwijs behalen indien hij/zij beschikt over: - een bachelordiploma of ermee gelijkgesteld (niveau 6 van de Vlaamse kwalificatiestructuur) - een masterdiploma of ermee gelijkgesteld (niveau 7 van de Vlaamse kwalificatiestructuur)

2024-2025

Een student kan een diploma van de Verkorte Educatieve bachelor in secundair onderwijs behalen indien hij/zij beschikt over: - een bachelordiploma of ermee gelijkgesteld (niveau 6 van de Vlaamse kwalificatiestructuur) - een masterdiploma of ermee gelijkgesteld (niveau 7 van de Vlaamse kwalificatiestructuur)

|

    • Starten in SEPTEMBER

      Het modeltraject bevat 4 semesters en is verdeeld over 2 fasen die overeenkomen met een academisch jaar. Elke semestergroep (van 1 t.e.m. 4) komt overeen met een semester in een academiejaar.
      Bij deze start in SEPTEMBER vallen de oneven semesters in de eerste helft (sep-jan, semester 1) en de even semesters in de tweede helft (feb-jun, semester 2) van het academisch jaar.
      Fase 1: semester 1 en 2
      Fase 2: semester 3 en 4

      • Semester 1

        • 3 sp.Onderwijsvaardigheden: Algemene Didactiek 1Optioneel in fase 1Eerste semester Identieke opleidingsonderdelenZ25589docenten
          docenten
          • S.Rutten (coördinator)
          • I.Verhaegen
          OV: Algemene Didactiek 1 (sem 1 D) (3 sp.)Z63258docenten
          docenten
          • S.Rutten
          • I.Verhaegen
          3 sp.Onderwijsvaardigheden: Algemene Didactiek 2Optioneel in fase 1Eerste semester Identieke opleidingsonderdelenZ25590docenten
          docenten
          • S.Rutten (coördinator)
          • I.Verhaegen
          OV: Algemene Didactiek 2 (sem 1 D) (3 sp.)Z63259docenten
          docenten
          • S.Rutten
          • I.Verhaegen
          6 sp.PraktijkatelierOptioneel in fase 1Eerste semester Identieke opleidingsonderdelenZ25591docenten
          docenten
          • I.Meylemans (coördinator)
          • C.Liekens
          • A.Mariën
          • I.Meylemans
          • I.Nijsmans
          • K.Slagmolen
          • H.Van Looveren
          • S.Vanhoof
          • I.Verhaegen
          Praktijkatelier (sem 1 D) (6 sp.)Z63260docenten
          docenten
          • C.Liekens
          • A.Mariën
          • I.Meylemans
          • I.Nijsmans
          • K.Slagmolen
          • H.Van Looveren
          • S.Vanhoof
          • I.Verhaegen
          6 sp.Vakdidactisch AtelierOptioneel in fase 1Eerste semester Identieke opleidingsonderdelenZ25592docenten
          docenten
          • K.Slagmolen (coördinator)
          • C.Liekens
          • A.Mariën
          • I.Meylemans
          • I.Nijsmans
          • H.Van Looveren
          • M.Vankerckhoven
          • I.Verhaegen
          Vakdidactisch Atelier (sem 1 D) (6 sp.)Z63261docenten
          docenten
          • C.Liekens
          • A.Mariën
          • I.Meylemans
          • I.Nijsmans
          • H.Van Looveren
          • M.Vankerckhoven
          • I.Verhaegen
      • Semester 2

        • 3 sp.Onderwijsvaardigheden: Onderwijs op maatOptioneel in fase 1Tweede semester Identieke opleidingsonderdelenZ25593docenten
          docenten
          • H.Van Looveren (coördinator)
          • P.De Cleyn
          OV: Onderwijs op maat (sem 2 D) (3 sp.)Z63262docenten
          docenten
          • P.De Cleyn
          3 sp.Onderwijsvaardigheden:Verbindende CommunicatorOptioneel in fase 1Tweede semester Identieke opleidingsonderdelenZ25594docenten
          docenten
          • B.Schits (coördinator)
          • P.De Cleyn
          • B.Schits
          OV: Verbindende Communicator (sem 2 D) (3 sp.)Z63263docenten
          docenten
          • P.De Cleyn
          • B.Schits
          6 sp.Stage AOptioneel in fase 1Tweede semester Identieke opleidingsonderdelenZ25595docenten
          docenten
          • I.Nijsmans (coördinator)
          • W.Hoes
          • C.Liekens
          • A.Mariën
          • I.Meylemans
          • K.Slagmolen
          • E.Van Thienen
          • M.Vankerckhoven
          • M.Verellen
          • I.Verhaegen
          Stage A (sem 2 D) (6 sp.)Z63264docenten
          docenten
          • W.Hoes
          • C.Liekens
          • A.Mariën
          • I.Meylemans
          • K.Slagmolen
          • E.Van Thienen
          • M.Vankerckhoven
          • M.Verellen
          • I.Verhaegen
      • Semester 3

      • Semester 4

        • 3 sp.Innovatie in onderwijs BOptioneel in fase 2Tweede semester Identieke opleidingsonderdelenZ25603docenten
          docenten
          • K.Slagmolen (coördinator)
          • A.Mariën
          Innovatie in onderwijs B (sem 2 D) (3 sp.)Z63272docenten
          docenten
          • A.Mariën
          3 sp.Onderwijsvaardigheden: OnderwijsbeleidOptioneel in fase 2Tweede semester Identieke opleidingsonderdelenZ25467docenten
          docenten
          • H.Van der Stede (coördinator)
          OV: Onderwijsbeleid (sem 2 D) (3 sp.)Z62831docenten
          docenten
          • H.Van der Stede
          6 sp.Stage BOptioneel in fase 2Tweede semester Identieke opleidingsonderdelenZ25604docenten
          docenten
          • I.Nijsmans (coördinator)
          • W.Hoes
          • C.Liekens
          • A.Mariën
          • I.Meylemans
          • K.Slagmolen
          • E.Van Thienen
          • M.Vankerckhoven
          • M.Verellen
          • I.Verhaegen
          Stage B (sem 2 D) (6 sp.)Z63273docenten
          docenten
          • W.Hoes
          • C.Liekens
          • A.Mariën
          • I.Meylemans
          • K.Slagmolen
          • E.Van Thienen
          • M.Vankerckhoven
          • M.Verellen
          • I.Verhaegen
    • Starten in FEBRUARI

      Het modeltraject bevat 4 semesters en is verdeeld over 2 fasen die overeenkomen met een academisch jaar. Elke semestergroep (van 1 t.e.m. 4) komt overeen met een semester in een academiejaar.
      Bij deze start in FEBRUARI vallen de oneven semesters in de tweede helft (feb-jun, semester 2) en de even semesters in de eerste helft (sep-jan, semester 1) van het academisch jaar.
      Fase 1: semester 1 en 2
      Fase 2: semester 3 en 4

      • Semester 1

        • 3 sp.Onderwijsvaardigheden: Algemene Didactiek 1Optioneel in fase 1Tweede semester Identieke opleidingsonderdelenZ25469docenten
          docenten
          • S.Rutten (coördinator)
          • I.Verhaegen
          OV: Algemene Didactiek 1 (sem 2 D) (3 sp.)Z62833docenten
          docenten
          • S.Rutten
          • I.Verhaegen
          3 sp.Onderwijsvaardigheden: Algemene Didactiek 2Optioneel in fase 1Tweede semester Identieke opleidingsonderdelenZ25470docenten
          docenten
          • S.Rutten (coördinator)
          • I.Verhaegen
          OV: Algemene Didactiek 2 (sem 2 D) (3 sp.)Z62834docenten
          docenten
          • S.Rutten
          • I.Verhaegen
          6 sp.PraktijkatelierOptioneel in fase 1Tweede semester Identieke opleidingsonderdelenZ25471docenten
          docenten
          • I.Meylemans (coördinator)
          • C.Liekens
          • A.Mariën
          • I.Meylemans
          • I.Nijsmans
          • K.Slagmolen
          • H.Van Looveren
          • S.Vanhoof
          • I.Verhaegen
          Praktijkatelier (sem 2 D) (6 sp.)Z62835docenten
          docenten
          • C.Liekens
          • A.Mariën
          • I.Meylemans
          • I.Nijsmans
          • K.Slagmolen
          • H.Van Looveren
          • S.Vanhoof
          • I.Verhaegen
          6 sp.Vakdidactisch AtelierOptioneel in fase 1Tweede semester Identieke opleidingsonderdelenZ25472docenten
          docenten
          • K.Slagmolen (coördinator)
          • C.Liekens
          • A.Mariën
          • I.Meylemans
          • I.Nijsmans
          • H.Van Looveren
          • S.Vanhoof
          • M.Vankerckhoven
          • I.Verhaegen
          Vakdidactisch Atelier (sem 2 D) (6 sp.)Z62836docenten
          docenten
          • C.Liekens
          • A.Mariën
          • I.Meylemans
          • I.Nijsmans
          • H.Van Looveren
          • S.Vanhoof
          • M.Vankerckhoven
          • I.Verhaegen
      • Semester 2

        • 3 sp.Onderwijsvaardigheden: Onderwijs op maatOptioneel in fase 1Eerste semester Identieke opleidingsonderdelenZ25473docenten
          docenten
          • H.Van Looveren (coördinator)
          • P.De Cleyn
          OV: Onderwijs op maat (sem 1 D) (3 sp.)Z62837docenten
          docenten
          • P.De Cleyn
          3 sp.Onderwijsvaardigheden: Verbindende CommunicatorOptioneel in fase 1Eerste semester Identieke opleidingsonderdelenZ25649docenten
          docenten
          • H.Van der Stede (coördinator)
          • P.De Cleyn
          OV: Verbindende Communicator (sem 1 D) (3 sp.)Z63328docenten
          docenten
          • P.De Cleyn
          6 sp.Stage AOptioneel in fase 1Eerste semester Identieke opleidingsonderdelenZ25650docenten
          docenten
          • I.Nijsmans (coördinator)
          • W.Hoes
          • C.Liekens
          • A.Mariën
          • I.Meylemans
          • K.Slagmolen
          • E.Van Thienen
          • M.Vankerckhoven
          • M.Verellen
          • I.Verhaegen
          Stage A (sem 1 D) (6 sp.)Z63329docenten
          docenten
          • W.Hoes
          • C.Liekens
          • A.Mariën
          • I.Meylemans
          • K.Slagmolen
          • E.Van Thienen
          • M.Vankerckhoven
          • M.Verellen
          • I.Verhaegen
      • Semester 3

      • Semester 4

        • 3 sp.Innovatie in onderwijs BOptioneel in fase 2Eerste semester Identieke opleidingsonderdelenZ25481docenten
          docenten
          • K.Slagmolen (coördinator)
          • A.Mariën
          Innovatie in onderwijs B (sem 1 D) (3 sp.)Z62845docenten
          docenten
          • A.Mariën
          3 sp.Onderwijsvaardigheden: OnderwijsbeleidOptioneel in fase 2Eerste semester Identieke opleidingsonderdelenZ25601docenten
          docenten
          • H.Van der Stede (coördinator)
          OV: Onderwijsbeleid (sem 1 D) (3 sp.)Z63270docenten
          docenten
          • H.Van der Stede
          6 sp.Stage BOptioneel in fase 2Eerste semester Identieke opleidingsonderdelenZ25482docenten
          docenten
          • I.Nijsmans (coördinator)
          • W.Hoes
          • C.Liekens
          • A.Mariën
          • I.Meylemans
          • K.Slagmolen
          • E.Van Thienen
          • M.Vankerckhoven
          • M.Verellen
          • I.Verhaegen
          Stage B (sem 1 D) (6 sp.)Z63469docenten
          docenten
          • W.Hoes
          • C.Liekens
          • A.Mariën
          • I.Meylemans
          • K.Slagmolen
          • E.Van Thienen
          • M.Vankerckhoven
          • M.Verellen
          • I.Verhaegen
    • Keuze uit onderwijsaanbod

      Keuze-opleidingsonderdelen bieden verdieping in eerder aangeboden inhouden. Uit het aanbod kiest de student voor minimum 6 studiepunten (mogelijk campusoverstijgende) opleidingsonderdelen, op maat van zijn eigen behoeften. Dit modelleert zijn toekomstige professionele ontwikkeling waarin een leven lang leren een vanzelfsprekendheid is. Klik  hier om dit aanbod te raadplegen.

      Studenten kunnen ook voor andere opleidingsonderdelen uit het Thomas More studieaanbod kiezen dan diegene die we in deze lijst suggereren. Ze nemen hiervoor contact op met de trajectcoach.

      • Opleidingsonderdelen niet vrij te boeken