Doelstellingen
Aan het einde van Stage A bereikt de student volgende speerpunten:
- doelgericht en logisch opbouwen en overbrengen van leerinhouden op maat van de doelgroep en gebaseerd op vakinhoudelijke expertise
- een stimulerende leeromgeving realiseren
- de vormende waarde integreren in de les
- inzetten op stimulerend klasmanagement vanuit een verbindende houding
- kritisch reflecteren over het eigen functioneren om de eigen onderwijspraktijk bij te sturen
- beslissingsvermogen, verantwoordelijkheidszin en organisatievermogen tonen + correct en respectvol omgaan en communiceren (mondeling en schriftelijk) met alle betrokkenen + communicatie afstemmen op de context.
Op basis van deze speerpunten wordt de student begeleid en geëvalueerd binnen Stage A.
Identieke opleidingsonderdelen
Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
Z25650 : Stage A
Z25460 : Stage A
Z25609 : Stage A
Plaats in het onderwijsaanbod
Toleranties
Dit opleidingsonderdeel is niet tolereerbaar in de onderstaande opleiding(en):
Onderwijsleeractiviteiten
6 sp. Stage A (sem 2 D) (B-TM-Z63264)
Inhoud
Stage A bestaat uit observatie- en participatiestage, actieve stage en clusteractiviteiten (mesostage).
Studiemateriaal
Studiekost: niet van toepassing (De informatie over studiekosten zoals hier opgenomen is indicatief en geeft enkel de prijs weer bij aankoop van nieuw materiaal. Er zijn mogelijk ook e- en tweedehandskopijen beschikbaar. Op LIMO kan je nagaan of het handboek beschikbaar is in de bibliotheek. Eventuele printkosten en optioneel studiemateriaal zijn niet in deze prijs vervat.)
Meer info over de stageactiviteiten is beschikbaar via Canvas Stage A.
Toelichting werkvorm
Stage A verloopt individueel en vindt plaats op een door de opleiding gekozen stageplaats.
Evaluatieactiviteiten
Stage A (B-TM-Z95595)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Permanente evaluatie: 100%
Er is geen tolerantie mogelijk voor Stage A.
Ongewettigde afwezigheid tijdens de geplande stageactiviteiten in het kader van Stage A kan leiden tot een onvoldoende op dit OPO. Is de digitale stagemap onvoldoende uitgewerkt (inhoudelijk of vormelijk) en/of niet of onvolledig ingeleverd, kan dit leiden tot een onvoldoende op het OPO Stage A.
De beoordeling van dit OPO is het resultaat van de prestaties gedurende alle stageactiviteiten die doorheen de stageperiode worden uitgevoerd (observatie- en participatiestage, lesvoorbereidingsproces, lesuitvoering, reflecties, clusteractiviteiten …).
Om te slagen voor dit OPO moeten alle speerpunten verworven worden. Indien de student ongeschiktheid voor het beroep aantoont, kan de stage worden stopgezet door de opleiding of de stageschool. Een onvolledige stage resulteert altijd in een 0 als cijfer op het opleidingsonderdeel. De afspraken en clausules verbonden aan de evaluatie van dit OPO zijn terug te vinden in het stagecontract en het stage-infoboek (Canvas).
Toelichting bij herkansen
Er is geen tweede examenkans.
Voor dit opleidingsonderdeel zijn er geen deeloverdrachten.
Dit opleidingsonderdeel is niet tolereerbaar en niet herneembaar aangezien een tweede examenkans niet onder dezelfde omstandigheden georganiseerd kan worden tijdens de derde examenperiode.