Innovatie in onderwijs B (B-TM-Z25603)

3 studiepuntenNederlands21 urenTweede semesterTweede semester
Slagmolen Karolien (coördinator) |  Mariën Anne
POC PBA SECUNDAIR ONDERWIJS GEEL TMK

De student kan  

  • aan de hand van een actieplan, in samenwerking met een school secundair onderwijs, een vooraf geformuleerd innovatief doel realiseren voor een project rond de pedagogisch - (vak)didactische aanpak van die school; 
  • initiatief nemen om in team een relevante bijdrage te leveren aan het uitvoeren en indien nodig bijsturen van een actieplan; 
  • het innovatieve resultaat motiveren en delen met het werkveld. 

 

 

Voor dit OPO is geen specifieke voorkennis vereist.

Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
Z25462 : Innovatie in onderwijs B
Z25616 : Innovatie in onderwijs B
Z25481 : Innovatie in onderwijs B

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. Innovatie in onderwijs B (sem 2 D) (B-TM-Z63272)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: Opdracht21 urenTweede semesterTweede semester
Mariën Anne
POC PBA SECUNDAIR ONDERWIJS GEEL TMK

De student gaat in team aan de slag met een doel dat kadert binnen een pedagogisch - (vak)didactisch project van een school secundair onderwijs.  

In samenwerking met het werkveld worden, aan de hand van een actieplan, activiteiten en/of materialen ontworpen die een pedagogisch - (vak)didactisch project ondersteunen.  

De student heeft op ingeroosterde tijdstippen overleg met de docent. De docent begeleidt, coacht en evalueert de student. Op vraag van de student kan extra overleg plaatsvinden.   

Studiekost: 1-10 euro (De informatie over studiekosten zoals hier opgenomen is indicatief en geeft enkel de prijs weer bij aankoop van nieuw materiaal. Er zijn mogelijk ook e- en tweedehandskopijen beschikbaar. Op LIMO kan je nagaan of het handboek beschikbaar is in de bibliotheek. Eventuele printkosten en optioneel studiemateriaal zijn niet in deze prijs vervat.)

Het nodige studiemateriaal zoals de planning is te vinden op het digitaal leerplatform Canvas.

 

Projectwerk

De student werkt teamgericht aan een pedagogisch - (vak)didactisch project .  Binnen de werkpleklerentrajecten kan dit team bestaan uit collega’s uit het werkveld en binnen het deeltijds traject uit collega’s uit het werkveld en medestudenten.

Evaluatieactiviteiten

Innovatie in onderwijs B (B-TM-Z95603)

Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Ontwerp/Product, Verslag, Presentatie, Procesevaluatie
Vraagvormen : Open vragen
Leermateriaal : Geen

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

De evaluatie bestaat uit verschillende evaluatieactiviteiten. Het examenresultaat is een gewogen cijfer op basis van onderstaande drie onderdelen.  

  • Proces  
  • Product 
  • Presentatie  

Alle communicatie over dit opleidingsonderdeel verloopt via de Canvasomgeving.

Voor dit opleidingsonderdeel zijn er geen deeloverdrachten.

De lerarenopleider voorziet een opdracht op maat van de student.