Innovatie in onderwijs B (B-TM-Z25603)
Doelstellingen
De student kan
- aan de hand van een actieplan, in samenwerking met een school secundair onderwijs, een vooraf geformuleerd innovatief doel realiseren voor een project rond de pedagogisch - (vak)didactische aanpak van die school;
- initiatief nemen om in team een relevante bijdrage te leveren aan het uitvoeren en indien nodig bijsturen van een actieplan;
- het innovatieve resultaat motiveren en delen met het werkveld.
Begintermen
Voor dit OPO is geen specifieke voorkennis vereist.
Identieke opleidingsonderdelen
Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
Z25462 : Innovatie in onderwijs B
Z25616 : Innovatie in onderwijs B
Z25481 : Innovatie in onderwijs B
Plaats in het onderwijsaanbod
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. Innovatie in onderwijs B (sem 2 D) (B-TM-Z63272)
Inhoud
De student gaat in team aan de slag met een doel dat kadert binnen een pedagogisch - (vak)didactisch project van een school secundair onderwijs.
In samenwerking met het werkveld worden, aan de hand van een actieplan, activiteiten en/of materialen ontworpen die een pedagogisch - (vak)didactisch project ondersteunen.
De student heeft op ingeroosterde tijdstippen overleg met de docent. De docent begeleidt, coacht en evalueert de student. Op vraag van de student kan extra overleg plaatsvinden.
Studiemateriaal
Studiekost: 1-10 euro (De informatie over studiekosten zoals hier opgenomen is indicatief en geeft enkel de prijs weer bij aankoop van nieuw materiaal. Er zijn mogelijk ook e- en tweedehandskopijen beschikbaar. Op LIMO kan je nagaan of het handboek beschikbaar is in de bibliotheek. Eventuele printkosten en optioneel studiemateriaal zijn niet in deze prijs vervat.)
Het nodige studiemateriaal zoals de planning is te vinden op het digitaal leerplatform Canvas.
Toelichting werkvorm
Projectwerk
De student werkt teamgericht aan een pedagogisch - (vak)didactisch project . Binnen de werkpleklerentrajecten kan dit team bestaan uit collega’s uit het werkveld en binnen het deeltijds traject uit collega’s uit het werkveld en medestudenten.
Evaluatieactiviteiten
Innovatie in onderwijs B (B-TM-Z95603)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
De evaluatie bestaat uit verschillende evaluatieactiviteiten. Het examenresultaat is een gewogen cijfer op basis van onderstaande drie onderdelen.
- Proces
- Product
- Presentatie
Alle communicatie over dit opleidingsonderdeel verloopt via de Canvasomgeving.
Toelichting bij herkansen
Voor dit opleidingsonderdeel zijn er geen deeloverdrachten.
De lerarenopleider voorziet een opdracht op maat van de student.