Consumentenmarketing (B-TM-Z26844)

Doelstellingen
De student
- kan de basis van moderne marketing toelichten en toepassen in diverse situaties
- licht toe hoe behoeften ontstaan en hoe het aankoopproces van consumenten er uitziet
- legt de componenten van het waardeaanbod uit
- beschrijft de impact van merken en positionering
- legt het proces van doelgroepkeuze uit
- beschrijft de principes van content creatie
- licht toe hoe conversatie toegepast wordt
- legt het belang van conversie uit
- beschrijft de onderdelen waaruit een marketingplan is opgebouwd
- beschrijft componenten van en strategieën voor de marketingmix
Plaats in het onderwijsaanbod
- Bachelor Bedrijfsmanagement (Geel) (Business & Ondernemen) 180 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. Consumentenmarketing (B-TM-Z64946)




Inhoud
De volgende onderwerpen komen in deze cursus aan bod:
1. De onzekere consument
2. Vertrouwen van de consument
3. Behoeften van de consument
4. Customer flow
5. Waardeaanbod
6. Merken
7. Waardedoelgroep
8. Flow marketing discipline: content
9. Flow marketing discipline: conversatie
10. Flow marketing discipline: conversie
11. Brand activation strategie
12. Omnichannel strategie
13. Customer experience strategie
14. Marketingplanning
Studiemateriaal
Studiekost: 26-50 euro (De informatie over studiekosten zoals hier opgenomen is indicatief en geeft enkel de prijs weer bij aankoop van nieuw materiaal. Er zijn mogelijk ook e- en tweedehandskopijen beschikbaar. Op LIMO kan je nagaan of het handboek beschikbaar is in de bibliotheek. Eventuele printkosten en optioneel studiemateriaal zijn niet in deze prijs vervat.)
Verplicht studiemateriaal:
Marketing Wake Up and Go with the Flow, Philip de Cleen, Lannoo, 2023
Powerpoints en teksten op Canvas
Toelichting werkvorm
Tijdens colleges:
- uiteenzetting van theoretische inhoud + illustraties aan de hand van talrijke voorbeelden en cases uit de praktijk
- toepassingen van de theorie in oefeningen
Alle communicatie over dit opleidingsonderdeel verloopt via de Canvasomgeving van dit opleidingsonderdeel.
Evaluatieactiviteiten
Consumentenmarketing (B-TM-Z96844)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Het eindresultaat voor dit opleidingsonderdeel wordt bepaald door 100% schriftelijk examen (open vragen).
Alle communicatie over dit opleidingsonderdeel verloopt via de Canvasomgeving van dit opleidingsonderdeel.
Toelichting bij herkansen
Voor dit opleidingsonderdeel zijn er geen deeloverdrachten.
Het eindresultaat voor dit opleidingsonderdeel wordt bepaald door 100% schriftelijk examen (open vragen).
Alle communicatie over dit opleidingsonderdeel verloopt via de Canvasomgeving van dit opleidingsonderdeel.