Project algemene vakken 4 (B-TM-Z16231)

9 studiepuntenNederlandsTweede semesterTweede semester
Lauwerysen Elke (coördinator) |  Houben Michèle
POC PBA SECUNDAIR ONDERWIJS VRSL TMK

De student kan:

  • leeractiviteiten voor de derde graad A-finaliteit en het zevende specialisatiejaar ontwikkelen conform de leerplandoelstellingen en de pedagogisch-didactische aanpak van deze doelgroep.
  • een evaluatie uitwerken: summatieve, formatieve, proces- en productevaluatie.
  • een inschatting maken van de werking van het Duaal Leren, BuSO...
  • zelfstandig een geïntegreerd, maatschappelijk relevant project met een concreet eindproduct uitwerken op het niveau van de derde graad A-finaliteit.
  • horizontale en verticale leerlijnen ontwikkelen om de leerplandoelstellingen te bereiken.

  • een digitaal leerpad uitwerken. 

De student handelt vanuit zijn reeds behaalde pedagogisch-didactische bekwaamheid.

Onderwijsleeractiviteiten

9 sp. Project algemene vakken WES4 (SEM 2) (B-TM-Z56595)

9 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdrachtTweede semesterTweede semester
Houben Michèle
POC PBA SECUNDAIR ONDERWIJS VRSL TMK

In PAV WES 4 wordt de theorie geïntegreerd aangeboden. De theorie bestaat uit de vakinhouden en de -didactiek van PAV.

  • Doelgroep en didactische aanpak derde graad A-finaliteit
  • Remediëring: met o.a. emotionele aspecten bij leerproblemen, okan, ReDiCoDis. (ZS)
  • Evaluatie: formatief, summatief, proces en product.
  • Leerlijnen: verticale en horizontale leerlijnen.
  • Digitale leerpaden.

 

 

In het flexibel traject is er een combinatie van zelfstudiemateriaal dat online wordt aangeboden (bv. kennisclips, schema’s, cursussen, ... ) en materiaal dat op papier wordt aangeboden (bv. via de cursusdienst).

Drie contactmomenten met voorbereidende opdrachten en verwerkingsopdrachten. Tijdens het contactmoment worden de belangrijkste onderwerpen toegelicht en de studenten maken onder begeleiding opdrachten. Tijdens het derde contactmoment wordt ook tijd voorzien om vraaggestuurd te werken: studenten kunnen op voorhand vragen om bepaalde onderwerpen, oefeningen, taken (cocreatie met de secundaire school) …  te bespreken.

Evaluatieactiviteiten

Project algemene vakken 4 (B-TM-Z86231)

Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Paper/Werkstuk, Presentatie
Vraagvormen : Open vragen
Leermateriaal : Cursusmateriaal

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

100% permanente evaluatie.

De studenten maken een reeks opdrachten waarbij de toepassing van de leerinhoud wordt geëvalueerd. De studenten tonen aan dat ze de competenties bezitten om projectmatig en thematisch te werken. Concrete informatie is te vinden in de studiewijzer

 

Voor dit opleidingsonderdeel zijn er geen deeloverdrachten.

De studenten (her)werken dezelfde opdrachten uit als in eerste zittijd.