Corporate Communicatie in de praktijk (B-TM-Z15039)

Doelstellingen
De student:
- werkt een crisiscommunicatieplan uit aan de hand van de begrippen en theorieën m.b.t. externe communicatie.
- werkt een personeelsmagazine uit aan de hand van de begrippen en theorieën m.b.t. interne communicatie.
- past een employer branding strategie toe op een bestaand bedrijf.
- bedenkt een sociale media post of podcast en werkt deze gebruiksklaar uit.
Begintermen
De student beheerst de theorie uit het OPO Corporate Communicatie 1.
Plaats in het onderwijsaanbod
- Bachelor Organisatie & Management (Geel) (Communicatie & Creatie) 180 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
4 sp. Corporate Communicatie in de praktijk (B-TM-Z62350)




Inhoud
Theorie over:
- Crisisommunicatieplan
- Employer brandingstrategie
- Personeelsmagazine
Praktijk, in opdracht van externen:
- Uitwerken van een crisiscommunicatieplan
- Ontwerpen van een personeelsmagazine
Praktijk, in opdracht van internen:
- Uitwerken van een employer brandingstrategie
- Uitwerken van een social media post of podcast
Studiemateriaal
Studiekost: niet van toepassing (De informatie over studiekosten zoals hier opgenomen is indicatief en geeft enkel de prijs weer bij aankoop van nieuw materiaal. Er zijn mogelijk ook e- en tweedehandskopijen beschikbaar. Op LIMO kan je nagaan of het handboek beschikbaar is in de bibliotheek. Eventuele printkosten en optioneel studiemateriaal zijn niet in deze prijs vervat.)
Cursusmateriaal op Canvas.
Aanbevolen literatuur:
- Communicatiehandboek, W. Michels (2019).
Toelichting werkvorm
Gastcollege - Groepswerk - Hoorcollege - Studiereis - Werkcollege
In teamverband werken aan opdrachten. Deze opdrachten zijn reële toepassingen op de theoretische input.
Evaluatieactiviteiten
Corporate Communicatie in de praktijk (B-TM-Z85039)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
100% Permanente evaluatie:
- Personeelsmagazine: 40%
- Social media post of podcast: 10%
- Crisiscommunicatie: 25%
- Employer branding strategie: 25%
Bij een groepsopdacht wordt een groepsscore toegekend aan het ganse team. Op basis van de peer- en procesevaluatie kan de docent voor een individuele student van de groepsscore afwijken.
Indien een student één of meerdere opdrachten niet inlevert, kan hij nog maximaal 9/20 halen voor het totale OPO.
Alle communicatie over dit opleidingsonderdeel verloopt via het leerplatform Canvas.
De student wordt verwacht op de hoogte te zijn van het onderwijs- en examenreglement (OER) inclusief de regelgeving m.b.t. plagiaat en de mogelijke sancties ten gevolge van plagiaat.
De inleveringstermijn voor opdrachten wordt via Canvas meegedeeld. Indien deze inleveringstermijn niet gerespecteerd wordt, zal de opdracht als niet ingeleverd worden beschouwd en resulteren in een 0-score voor de opdracht. Enkel in geval van gewettigde afwezigheid/overmacht kan hiervan worden afgeweken. Het inlevertijdstip is dan de dag na de gewettigde afwezigheid om 8u30.
Toelichting bij herkansen
Voor dit opleidingsonderdeel zijn er geen deeloverdrachten.
Dezelfde modaliteit als de eerste examenkans. Alle opdrachten worden individueel uitgewerkt.
Alle communicatie over dit opleidingsonderdeel verloopt via het leerplatform Canvas.
De student wordt verwacht op de hoogte te zijn van het onderwijs- en examenreglement (OER) inclusief de regelgeving m.b.t. plagiaat en de mogelijke sancties ten gevolge van plagiaat.
De inleveringstermijn voor opdrachten wordt via Canvas meegedeeld. Indien deze inleveringstermijn niet gerespecteerd wordt, zal de opdracht als niet ingeleverd worden beschouwd en resulteren in een 0-score voor de opdracht. Enkel in geval van gewettigde afwezigheid/overmacht kan hiervan worden afgeweken. Het inlevertijdstip is dan de dag na de gewettigde afwezigheid om 8u30.